Есенен уикенд във Велинград

Миналия уикенд с жена ми си направихме малка екскурзия до нова за мен дестинация, а именно Велинград. Бил съм там много отдавна, на 5-6-годишна възраст и даже имам снимка на центъра с известния тогава оранжев и космат телевизионен герой Алф. Предполагах, че оттогава градът се е променил значително и се надявах да добия нови приятни впечатления от известния курорт.

Велинград се намира в Родопите, в Чепинската котловина и има типично планински климат. Известен е с минералните си извори и красива природа. Има голямо разнообразие от  хотели във Велинград и ни беше трудно да си изберем сред тях, но в крайна сметка се спряхме на Парк хотел Олимп.

Потеглихме в петък след работа, изпълнени с хубави предчувствия за предстоящия уикенд. Пътят беше дълъг, но приятен. Докато пътувахме с колата, видяхме много реклами на хотели във Велинград. Така че, ако нямате представа къде да нощувате, лесно ще си изберете още преди да влезете в града. Ние пристигнахме привечер, но бързо намерихме нашия хотел – Парк хотел Олимп отговори на очакванията ни и дори ги надмина. С чудесно разположение и архитектура е. Персоналът е невероятно учтив, а стаята ни беше просторна и чиста. Външният басейн пък има невероятна гледка към Родопите.

velingrad1Бързо си легнахме, за да починем и да съберем енергия за следващия ден. Велинград е един чудесен град с богата история. Траките са се заселили по тези места, заради топлите минерални извори, а при разкопки тук са намерени могили, стени от селища и крепости, некрополи, надгробни плочи. Държах да посетим някоя крепост и затова си направихме разходка в близката до хотела местност Клептуза – разположена е на десния бряг на Чепинска река. Защитената територия обхваща 412 хектара площ, в която се срещат много лековити растения. Там е и езерото Клептуза, разходката около което е много приятна и релаксираща. Ние се качихме на водно колело и се насладихме на красотата на цялото езеро и околността.

Когато се прибрахме в града, трябваше да решим къде ще хапнем сред разнообразието от заведения във Велинград. Избрахме да вечеряме в ресторант Парадайс, който се намираше близо до хотела ни. Останахме доволни от обслужването и вкусните ястия там, а след вечерята се прибрахме в хотелската стая.

Следваща сутрин беше отредена за спа! И нямам думи да опиша колко релаксиращо и тонизиращо ни подействаха спа процедурите. С жена ми ни правиха масажи и дори използвахме тепидариума – топло помещение с температура до 30 градуса. Препоръчва се за стимулиране на имунната система, за по-бързо оздравяване при настинки и за горене на мазнини. Потопихме се в джакузито с минерална вода и така се насадихме на остатъка от следобеда.

За вечеря посетихме механата на хотела. Не сме се разхождали много из града, защото предпочетохме да се насладим на топлите минерални води и да си починем спокойно в хотела. Тук идват много хора като нас да се лекуват от различни болежки и да релаксират пълноценно. Много ни хареса и гледката от терасата вечер – виждаха се някои от другите хотели във Велинград, окъпани в светлини.

Тръгнахме си от Велинград, изпълнени с много енергия и чувство за добре прекаран уикенд. Нощувахме в един от най-хубавите хотели във Велинград  и ще го препоръчаме на нашите приятели. Със сигурност ще се върнем отново във Велинград, за да се насладим на неговата красота и спокойствие.